måndag, juni 04, 2012

Kläder och kosmetika

Idag har det hänt igen. Mina kläder har blivit missfärgade, eller ja kanske inte missfärgade men min tröja har fått en fläck. Troligtvis handlar det om en fläck jag fick när min kompis lyckades lägga sin kosmetiska tandvårdsprodukt på tröjan. Normalt brukar jag färga om mina kläder men den här tröjan ska vara lite gulaktigt vit/naturvit och jag har inte kommit hur man gör för att behålla färgen med hjälp av olika produkter. Det lutar helt enkelt åt att jag måste köpa nya kläder, eller en ny tröja åtminstone.

Det är synd att det bara är så retligt när man köpt en ny dyr tröja som man är riktigt nöjd med. Men jag vet att jag kommer över det, och jag ska se om det kanske går att sy något på tröjan istället som täcker över fläcken.

Inga kommentarer: