söndag, februari 17, 2008

Ytterligare en motivationsblogg: Gå ner i vikt

Igår skrev jag om att ändra sin livsstil med hjälp av en motivationsblogg, samt gav jag några exempel på sådana bloggar:
Styrketränad - Om om träning, stryketräning, fitness & utseende
samt
Nyttig Middag på 5 minuter

Idag fick jag nys om ytterligare en motivationsblogg:
Gå ner i vikt

Det är Mattias Nyberg (som jag känt till, men inte känner, som impreso på SEO-Forum). Hans mål är att gå ner från 132 kg till minst 112 kg lagom till midsommarafton.
Som ytterligare krydda på motivationen ger han även löftet om att ge 500 kr till alla sina vänner om han inte når sitt mål. Han ger även alla som skriver ett blogginlägg gällande hans projekt 500 kr om han inte lyckas.
Mitt blogginlägg är dock ej tänkt att användas för att försöka få ut 500 kr, utan enbart en uppföljning på mitt tidigare inlägg om motivationsbloggar.

Spännande!

Läs mer om Mattias utveckling på Gå ner i vikt

Inga kommentarer: