lördag, februari 16, 2008

Ändra din livsstil med en Motivationsblogg

Många är det som vill ta tag i sig själv och få igång en nyttigare livstil. Att hitta motivation till detta kan ibland vara lite svårt och man får ta till olika knep för att för att komma igång.

Ett tilltag som verkar funka för oss som gärna skriver blogg, är att starta en blogg kring den nya livsstilen där man kan dela med sig av sina tankar och erfarenheter mm - en motivationsblogg.

Att starta en blogg i ämnet kan bland annat medföra att:
  1. Du kan följa dina resultat, det blir en forma av dagbok.
  2. Du får läsare som kan hjälpa dig genom att diskutera och ge kritik, vilket främjar din utveckling.
  3. Du vill skriva mer på din blogg och därför utför du och tänker kring ämnet för att sedan kunna dela med dig av det på bloggen.

Motivationsbloggar inom olika ämnen

Träning
Själv startade jag bloggen Styrketränad för att sporra mig själv att komma igång med min träning. Detta har höjt min motivation och läsarkretsen ökar alltjämnt. På bloggen skriver jag om träning, fitness, stryketräning och utseende mm.

Mat
Hans Husman driver bloggen Nyttig Middag på 5 minuter. Med hjälp av bloggen vill han motivera sig själv att äta nyttigt samt öva sig på att fotografera.
Var och varannan dag dyker det upp ett fotografi på en nyttig middag samt information om innehåll, tillagningtid, inköpspris och inköpsställe mm
Här har du en av mina favoritmåltider (som jag ännu inte testat): Hamburgare med frukt och broccoli


Så varför inte själv testa om en motivationsblogg fungera för dig?

Inga kommentarer: