onsdag, november 04, 2015

Öka försäljningen med en webbplats

Idag förvånas jag av att vissa företag inte har någon hemsida som man kan besöka, även om jag har full förståelse för att alla inte har kunskap eller intresse för en webbplats, och kanske inte en anser sig ha råd eller behov av en hemsida.

Å andra sidan kan man idag skaffa en hemsida eller enkel sida helt gratis om det enbart är meningen att upplysa om tjänsteutbud/produktutbud, priser och kontaktuppgifter - där tjänsteutbud och kontaktuppgifter nog skulle kunna definieras som den viktigaste informationen.
Som kund förenklar det för mig om jag kan hitta denna information när jag söker efter ett lokalt företag till exempel.
En enkel och ful sida är tillräckligt!

Vill man dock ha något tjusigare, kan det dock tänkas vara en god idé att betala för professionell hjälp med att utforma hemsidan, och kanske göra den mer säljande (för andra kunder än mig är det ibland utseendet som skapar ett första förtroende).
I sådant fall kan man till exempel anlita webbyrån Sunbird som har som ambition att skapa mer säljande hemsidor. Man jobbar med allt från enklare hemsidor till mer avancerade webbplatser (t ex webbutik), samt kringtjänster såsom att mobilanpassa webbplatsen, ta fram logotyp samt annonsutformning etc.

Så ska du du skapa en hemsida till ditt företag kan det vara av vikt att tänka på om du enbart ska ge enkel kort information, och då välja en gratis webbplats, eller om du vill ha en mer avancerad webbplats och därför vända dig till en webbyrå.

Inga kommentarer: