söndag, februari 12, 2012

Nytt projekt: Ort.nu

Eftersom jag studerar och har ett stort intresse för stads- och samhällsplanering blir det en hel del information och statistik jag tar till mig gällande orter och platser i både Sverige och världen.
Igår fick jag en idé om att göra en sajt med enkel snabb information om  olika orter och hittade domännamnet Ort.nu som jag tyckte passade för ändamålet.

Tanken är att samla statistik, nyheter, bilder, väder, kartor mm från olika orter på sajten.

Nu börjar dock det stora jobbet med hur man får in informationen och kartorna, samt kläcka fler idéer om vad som behövs och som gör sajten användbar.

Har du idéer eller kunskap om liknande projekt eller är intresserad av att delta i projektet så kanske vi kan komma fram till något samarbete.

(Foto: Industrilandskapet i Norrköping. Ulf Liljankoski)

Inga kommentarer: