torsdag, augusti 11, 2011

Mycket att göra i höst - Studera stadsplanering och företagande


Hösten kommer att bli fullpackad, och antagligen hela våren 2010 också. Dels kommer jag att börja plugga stadsplanering i Malmö på heltid, något som jag haft ett stor intresse för sedan jag pluggade sociologi och urbansociologi Lund, och jag ska förska blogga om det här: Stadsplanering.se. Samtidigt ska jag fortsätta att att driva mitt e-handelsföretag som säljer kontorsmaterial och pennor och jag kommer att jobba vidare med att utveckla mitt nätverk av webbplatser och skriva artiklar både åt kunder och mina egna webbplatser.
Stadsplanering har jag studerat av och till i små kurser på distans tidigare så förhoppningsvis sitter en del kunskap kvar och förenklar att klara av tentor och andra uppgifter. Att studera tillsammans med andra är lite annorlunda än att studera på distans då man knyter kontakter enklare samtidigt gör programmet att man kommer ut och träffar personer som jobbar med stadsplanering, vilket kan ge en skjuts när man sedan ska jobba med det eller forska.

Inga kommentarer: