söndag, augusti 21, 2011

Min Opel Vectra 2.0 med insprut

Det var länge sedan jag ägde en bil. Jag tror att jag köpte min första bil 2001, en vit Opel Vectra (2.0:a med insprut brukar jag tillägga, för då låter det som om jag kan något om bilar). Dessutom var det en automatare, något mina fordonsintresserade vänner avfärdade direkt när jag nämnde det. efter att de testat bilen och tryckt in turboknappen ändrade de snabbt uppfattning och gillade faktiskt min automatar.
Bilen ägde jag i ca 2 år, sen sålde jag den till min mamma och pappa, men jag kunde låna den nästan hela tiden. Dock slapp jag att betala bilförsäkringar, bensin, reparationskostnader mm.
Dock måste jag erkänna att bilen som var en 90:a faktiskt höll sig riktigt länga utan större problem, tror den klarade sig 8 år, inköpspriset va 10 500 kr och några större reparationer behövdes inte. Det har skrämt mig lite från att köpa en bil igen, då jag inte tror att jag någonsin kommer att ha sådan tur att hitta en så välfungerade begagnad bil för under 20 000 kr. Tur man vant sig av med att köra bil! Kollektivtrafik är mitt sätt!

Inga kommentarer: