måndag, augusti 15, 2011

Fotboll - Både intressant och ointressant


Fotboll är något jag inte har så stort intresse av, hela tiden är det någon form av kupp som spelas och när fotbollssäsongen väl är slut så börjar en ny fotbollssäsongen. Ja, vad skulle fotbollsspelarna göra om det inte fanns några matcher att spela. Träna hela tiden är ju inte så kul.
Men jag ska ändå erkänna att jag som ändå är väldigt ointresserad av att överhuvudtaget titta på sport visst kan delta i folkfester som uppstår kring olika fotbolls- och ishockeyjippon. Är jag ute och reser och besöker Milano i Italien eller London i England, Barcelona i Spanien, St Petersburg i Ryssland eller liknande då dyker jag gärna upp på en fotbollsmatch i sällskap med trevliga personer.
Jag har även varit på matcher när HIF spelat i Helsingborg de gånger jag fått gratisbiljetter från sponsorerna och skulle jag få tag på billiga Chelsea biljetter om jag besöker London, då skulle jag givetvis dyka upp på en match, såvida jag inte hade intressantare saker för mig, och jag får erkänna att det som sagt finns mycket som lockar mer än fotboll. ;)
Kan kan alltså uppskatta på sport och fotboll på ett folkfestplan, men på ett sport plan är det inget som intresserar mig.

Inga kommentarer: